מרגי בריאיון לוחמני: "החרדים תורמים, די להסתה"

איתי גדסי No Comments on מרגי בריאיון לוחמני: "החרדים תורמים, די להסתה"

השר מרגי בדברים נוקבים במהלך ריאיון: "מי קבע שאנחנו לא משרתים ולא עובדים? נגמרו הימים האלה! אני לא מתנצל בפני אף הייטקיסט ואף לוחם. אנחנו יצרנים ותורמים לכלכלה הישראלית, אל תציגו אותנו כרעבתנים"

יעקב מרגי צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הרווחה יעקב מרגי (ש"ס) הודף את ההסתה נגד הציבור החרדי, בריאיון סוער לכאן רשת ב': "יש קבוצה שקמה בבוקר והחליטה שהאזרחים החרדים הם לא לגיטימיים ואין להם מקום במדינת ישראל, מדברים על ערכים, שוויון, זכויות – עד שזה מגיע לחרדים, עם כל הכבוד, אני לא מתנצל בפני אף הייטקיסט ואף לוחם. החברה החרדית תורמת, היא לא מקשה אחת, אני מוכן להוכיח את זה, שמשרד האוצר יבוא יחד עם צוותים של קבוצות מחקר חרדיות, ונראה כמה מהחרדים נושאים בנטל בחברה הישראלית – גם בשירות הצבאי. זה לא מה שאתם מציגים".

הוא הסביר: "ההגדרה של האוצר לחרדים באמצעות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה זה לפי נתונים של כיתה א'. מישהו בדק בתחנות היציאה בגיליאים הגדולים יותר? מה אנחנו מטומטמים? לועגים לאינטליגנציה של האזרחים, ממשיכים להסית אזרח באזרח".

"מי קבע שלא משרתים ולא עובדים? נגרמו הימים האלה", זעק מרגי. "אנחנו משרתים, אנחנו יצרנים ותורמים לכלכלה הישראלית. בואו תתמודדו באמת, לא בכותרות פופוליסטיות. כואב לי, לא על החרדים, אלא על החברה הישראלית שנקרעת מההסתה הפרועה".

עוד אמר השר: "אתם יכולים לפגוש את החרדים בכבישים, במשאיות, באוטובוסים בקופות ובבתי החולים, בארגוני החסד הרבים, בהייטק ובמפעלים. הלוואי שהחברה הישראלית היתה מכילה אותנו יותר במגזר הציבורי ולא תופרת מכרזים וחוסמים את דרכנו".

"יש קבוצה שרוצה ללמוד תורה – בעיני זה מבורך, ובעיני אחרים אולי לא", הוסיף מרגי. "אבל הגיע הזמן שאם אנחנו חברה נאורה, שלא מתבלבלת בעובדות, צריך לחקור את זה ולא לקחת כל מיני נוסחאות סטטיסטיות ולא לרדת לעומקים".

"אני יצרן, אני נושא בנטל ולא מתנצל בפני אף אחד", המשיך בנאומו הנוקב. "ילד חרדי מקבל 55% מילד אחר במערכת החינוך הכושלת של מדינת ישראל, אני לא מתנצל".

"החטא הקדמון שלנו, המפלגות החרדיות, הוא שהסכמנו וזרמנו עם זה שזה יהיה בכספים קואליציוניים", אמר מרגי. "אני תובע מהמנהיגים שלי ואתבע את זה בתוך הסיעה ובממשלה שבקדנציה הזו הכל יתוקנן בנוסחאות בתוך בסיס התקציב ולא תראו שקל קואליציוני ואתם תחפשו סיבות אחרות להסית נגדנו".



0 תגובות